اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم و شرایط اعزام دانشجو به استرالیا را برای شما متقاضیان تحصیل در استرالیا بیان میداریم،امروزه افراد کثیری قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای انگلیسی زبان را دارند و در بین کشورهای انگلیسی زبان به دنبال تحصیل در استرالیا هستند،امروزه دانشجویان بسیاری در باب اعزام دانشجو به استرالیا در وب سایت ها و وبلاگ های متعدد به دنبال اطلاعات هستند که به این عزیزان توصیه میکنیم به وکیل مهاجرت به استرالیا که به قوانین اعزام دانشجو به استرالیا تسلط دارد مراجعه نمایند.

هرچند استرالیا به کانگوروها، کوآلاها و موج­سواری مشهور است، مطالب بسیاری می­توان در مورد این کشور ذکر کرد. استرالیا با مساحت ۶۹/۷ میلیون کیلومتر مربع ششمین کشور بزرگ جهان بشمار می­رود و جمعیت این کشور ۲۳ میلیون تن برآورد می­شود. به علاوه تنها قاره ­ای است که با دارا بودن فقط یک کشور اداره می­شود. تاریخ و فرهنگ غنی آن برپایه­ی میراث بومی و ادغام کنونی فرهنگ­های زنده است. در حال حاضر استرالیا به عنوان رهبر جهانی آموزش شناخته می­شد و همین یکی از دلایلی است که بسیاری از دانشجویان سراسر جهان استرالیا را جهت تحصیل برمی­گزینند.

چرا تحصیل در استرالیا؟

با وجود تقریباً بیش از ۲۲۰۰۰ دوره­ی تحصیلی در ۱۱۰۰ مؤسسه­ی آموزشی تعداد زیادی رشته­ ی تحصیلی وجود دارد که می­توانید از میان آن­ها دوره ­ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اعداد و ارقام ذکر شده نشان می­دهد که آموزش استرالیا دارای تنوع و کمیت است و ذکر این نکته حائز اهمیت است که این کشور از لحاظ کیفیت نیز حرف نخست را می­زند. ۷ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در استرالیا یافت می­شوند. نظام دانشگاهی این کشور همچنین رتبه­ی ۸ام جهان را به خود اختصاص می­دهد و از انگلستان، آلمان و ژاپن نیز رتبه ­ی بالاتری دارد. به این ترتیب استرالیا به عنوان کشوری شناخته می­شود که آموزشی جهانی ارائه می­دهد.

کیفیت آموزش مهم است ولی جنبه­ ی مهم دیگر برای دانشجو انتخاب منطقه یا دانشگاه است. در واقع استرالیا سرزمین ۶ شهر از میان ۴۰ شهر دانشجویی برتر جهان است. گزارشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که ۸۸ درصد از دانشجویان بین­المللی از زندگی در استرالیا کاملاً رضایت داشتند. البته جای شگفتی نیست چراکه استرالیا به عنوان چهارمین کشور شاد جهان شناخته می­شود. گذشته از این استرالیا و دولت آن در زمینه­ی آموزش بین­ الملل سرمایه­ گذاری­های متعددی انجام می­دهد. به عنوان مثال دولت سالانه ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار برای بورسیه­ های بین­ المللی سرمایه ­گذاری می­کند. با توجه به این ویژگی ­های مثبت تحصیل در استرالیا جای تعجب نیست که پس از انگلستان و ایالات متحده ۳امین مقصد پرطرفدار دانشجویان بین­ المللی در جهان بشمار می­رود.

اطلاعات بیشتر درباره­ ی استرالیا

پیش از اینکه مستعمره­ ی بریتانیای کبیر شود مردم بومی پراکنده در سراسر کشور ساکن استرالیا بودند. امروز یکی از پرتنوع ­ترین کشورهای جهان بشمار می­رود. تقریباً نیمی از جمعیت آن­ها در خارج از کشور به دنیا آمده ­اند یا حداقل یکی از پدر یا مادر آن­ها در خارج از کشور به دنیا آمده است. ذکر این نکته به این حقیقت کمک می­کند که بیش از ۲۶۰ زبان در سراسر استرالیا صحبت می­شود نظیر انگلیسی، عربی، ایتالیایی و ماندارین. علاوه بر تنوع این کشور دارای اقتصاد قدرتمندی است. حتی در طول بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ دارای رشدی پایدار بوده است. این کشور در سال ۲۰۱۴ تقریباً بیش از ۴/۱ تریلیون تولید ناخالص ملی داشته است. استرالیا به دلیل وسعیت بسیارش دارای محیط­زیست متنوعی نیز است. این کشور ۵۰۰ پارک طبیعی و بیش از ۲۷۰۰ منطقه ­ی حفظات شده دارد. به علاوه ۱۷ محل میراث جهانی یونسکو در استرالیا واقع هستند که از این میان می­توان خانه اپرا سیدنی را نام برد.

هزینه­ های تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه­ های تحصیل

واحد پول استرالیا دلار استرالیایی است.ازآنجا که این کشور یک مقصد تحصیلی بسیار پرطرفدار است درخواست برای بورسیه در استرالیا بسیار رقابتی بشمار می­رود. اگر قصد دارید شخصاً هزینه ­های تحصیل خود را تأمین کنید باید از هزینه­ های تحصیل و زندگی در این کشور آگاه باشید. مانند بسیاری از کشورهای دیگر هزینه­ ی تحصیل در استرالیا به نوع و مدت تحصیل شما بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه ­ی دوره ­های آموزش زبان انگلیسی تقریباً هفته­ ای ۳۰۰ دلار است. از سوی دیگر آموزش فنی و حرفه­ای حدوداً ۴۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. تفاوت مهم در هزینه به این دلیل است که آموزش فنی و حرفه­ ای معمولاً گواهی سطح ­بندی شده و دیپلم پیشرفته صادر می­کند که هرچه سطح بالاتر رود هزینه بیشتر می­شود. در مقطع کارشناسی عموماً از ۱۰۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار سالانه باید پرداخت نمایید. اگر در دانشگاه خصوصی تحصیلی کنید گران­تر مبلغ را باید پرداخت نمایید. عموماً تحصیل در مؤسسه­ ای عمومی ارزان­تر تمام می­شود. هزینه­ ی سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تقریباً ۲۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار است، در حالی که هزینه­ ی تحصیل در مقطع دکترا عموماً از ۱۴۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار تخمین زده می­شود. مانند مقطع کارشناسی تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه­های خصوصی گران­تر تمام خواهد شد.

هزینه­ های زندگی

عموماً اداره مهاجرت و امنیت مرزی حداقل ۱۸۱۶۰ دلار برای هزینه­ی زندگی مستلزم می­داند تا ویزا صادر کند. هزینه ­های زندگی شما در استرالیا بیشتر به محل زندگی شما بستگی خواهد داشت. برای مثال مسکن در شهرهای بزرگ گران­تر است. نوع مسکن نیز مهم است. هاستل و مهمان­خانه هفته ­ای ۸۰ تا ۱۳۵ دلار است در حالی که خانه ­ی کرایه­ ای مشترک و خوابگاه از ۷۰ تا ۲۵۰ دلار هزینه در بر دارد. گران­ترین مسکن خانه­ ی اجاره­ای است (هفته­ ای ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار). علاوه بر مسکن هزینه­ های هفتگی شما نیز احتمالاً شامل خرید خوار و بار یا صرف غذا در بیرون (۸۰ تا ۲۰۰ دلار)، برق و گاز (۶۰ تا ۱۰۰ دلار)، تلفن و اینترنت (۲۰ تا ۵۰ دلار)، وسایل نقلیه عمومی (۱۰ تا ۵۰ دلار) و سرگرمی و تفریح (۵۰ تا ۱۰۰ دلار) خواهد بود.

کار ضمن تحصیل

اگر قصد دارید هزینه­ های خود را با کار کردن ضمن تحصیل در استرالیا تأمین نمایید لطفاً ابتدا به اداره دولتی مربوطه رجوع کنید.

ویزاها

نوع ویزایی که باید اخذ کنید به ملیت، سن و هدف سفر شما بستگی دارد. چنانچه هدف اصلی شما تحصیل باشد، مستلزم اخذ ویزا دانشجویی خواهید بود. انواع ویزاهای دانشجویی عبارتند از: ELICOS مستقل، مدارس، آموزش فنی و حرفه­ ای، آموزش عالی، پژوهش کارشناسی ارشد یا دکترا. هر فردی موقعیت و وضعیت متفاوتی دارد؛ بنابراین شرایط و مراحل متفاوتی را نیز باید طی کند.

زبان

علی­ رغم وجود زبان­های مختلف در استرالیا بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می­کنند. هرچند استرالیا زبان رسمی اعلام شده ندارد، انگلیسی به طور گسترده­ای به عنوان زبان ملی شناخته می­شود. انگلیسی استرالیایی در مقایسه با انگلیسی آمریکایی لهجه­ ای و واژگانی متمایز دارد. جهت اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی ارائه­ ی مدرک مهارت زبان انگلیسی از الزامات بشمار می­رود.

نتیجه گیری

با توجه آنچه در باب اعزام دانشجو به استرالیا در این مقاله بیان شد در می یابیم که مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل میتواند گزینه ایده آلی برای ورود به استرالیا باشد و سعی نمودیم که شرایط اعزام دانشجو به استرالیا را برای شما عزیزان تشریح نمائیم ، حال اگر متقاضی تحصیل در استرالیا هستید میتوانید قبل از هر گونه اقدامی با وکیل مهاجرت به استرالیا که متخصص به امور اعزام دانشجو به استرالیا می باشد مشاوره و مشورت نمائید.

نگارنده: امید جلالی فراهانی

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    محمد می گوید:

    سلام.قصد اعزام پسر ۱۶ ساله ام روکه در رشته تربیت بدنی و کلاس ۱۱ مشغول به تحصیله به کشور المان جهت ادامه تحصیل و ادامه ورزش فوتبال ایشان به شکل تخصصی رو دارم.در صورت نیاز خودم هم{پدر} به همراه ایشون خواهم بود.چگونگی و بهترین راهکار جنابعالی چیه؟ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *