ترک تابعیت در مجارستان

ترک تابعیت در مجارستان

همانطور که می دانید هر انسانی دارای حق ازادی و می تواند ازادانه انتخاب کند مانند ترک تابعیت ( ترک تابعیت در مجارستان ) اما هیچ انسانی در کل جهان حق ندارد که بی تابعیت باشدو اکثر کشور ها همچین موضوعی را نمی پذیرند لذا به این موضوع باید توجه کرد که تمام کشور ها برای ترک تابعیت شرایط خاصی دارند مانند ترک تابعیت در مجارستان و کشورهای اروپایی به همین خاطر باید بدانیم که ترک تابعیت قوانین خاص خود را دارد ترک تابعیت در مجارستان در این اواخر اتفاق نیفتاد است که طی ازمایشات یک مرکز علمی معتبر شهروندان مجارستانی از زندگی خود رازی بوده  ما در این مقاله درباره ترک تابعیت در مجارستان حرف خواهیم زد و اطلاعات شمارو دربار ترک تابعیت در مجارستان افزایش خواهیم داد .ترک تابعیت در مجارستان چگونه اتفاق می افتد ؟ایا شرایط ترک تابعیت در مجارستان را می دانید ؟ایا تا به حال به فکر ترک تابعیت در مجارستان افتاده اید ؟ایا انسان می تواند بی تابعیت باشد ؟

قانون تابعیت مجارستان

تابعیت در مجارستان بر اساس و قوانین خاص مبتنی بر تابعیت فرزند می باشد. شهروندی در مجارستان اساسا بر پایه پدر و مادر مجاری می باشد و از این طریق می توان تابعیت ان را بدست اورد لذا باید این موضوع را بدانیم که کودکانی که در مجارستان به دنیا می اید از یک پدر و مادر خارجی می تواند علاوه بر تابعیت مجارستان که یک شهروند اتحادیه اروپا به حساب اید.

در سال ۱۹۹۳ قانون ملیت در مجارستان تشکیل شدتا قبل از این تاریخ تمام قوانین درباره این موضوع و از دست دادن تابعیت متفاوت بوده است لذا با توجه به قانون جدید ملیت که در ژانویه ۲۰۱۱ تصویب شد هر کس که یک شهروند مجارستانی بود و یا از نسل کسی که قبل از سال ۱۹۲۰ و یا در سا های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۵ شهروند مجاری بوده می تواند به یک شهروند مجارستانی تبدیل شود حتی اگر در مجارستان زندگی نکرده باشد . در سال ۲۰۱۵ طی برنامه ریزی که دولت مجارستان انجام داد به ۷۰۰۰۰۰۰ نفر تابعیت جدید اعطا شد که این افراد بیشتر از کشور های ترانسیلوانیا (رومانی) ، وجودینا (صربستان) و اکراین بوده اند.تابعیت دوگانه تحت قوانین مجارستان مجاز است .

حال باید این موضوع را بدانیم که یک فرد هنگامی که در مجارستان متولد می شود اگر یکی از والدینش مجاری باشد او هم یک شهروند مجاری می شود و اصلا به محل تولد مرتبط نمی باشد بنابراین می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر کودک در مجارستان از یک پدر و مادر خارجی باشد تابعیت مجاری را بدست می اورند در غیر این صورت بون تابعیت می باشد لذا کودکان کوچک هم که توسط مجارستان به شهروندی در امده اند به طور معمول یک شهروند مجارستان به حساب می ایند و به انها اعطا می شود .

یک فرد ممکن است به عنوان یک شهروند مجارستان بر اساس شرایط زیر تابعیت اخذ کنند :

۱- ۸ سال اقامت مداوم در مجارستان ۲- هیچ سابقه کیفری ۳- امرار معاش چایدار و شخصیت خوب ۴- اخذ ازمون درباره قوانین بنیادین و قانون اساسی

موارد نیاز به اقامت ۳ سال

۱- همسران شهروندان مجارستان که به مدت سه سال ازدواج کرده (و یا کسانی که بیوه هستند)

۲-چدر و مادرانی که کودکان انها تابعیت مجاری دارند

۳-افرادی که توسط دولت مجارستان چناهند شناخته شده اند طبق قانون تابعیت که در سال ۲۰۱۱ درلت مجارستان تصویب کرده هر مجاری حق دارد با اثبات کردن زبان مجاری و شواهدی که ارئه می دهد در واقع اگر اثبات کند که تصل و نسبش مجاری هست میتواند شهروند مجاری به حساب اید .

موارد نیاز به اقامت ۵ سال

۱- متولد در مجارستان

۲- اقامت در مجارستان قبل از ۱۸ سالگی

۳- بدن تابعیت باشد

اعلامیه یک فرم ساده از تابعیت است لذا افراد زیر ممکن است واجد شرایط برای به دست آوردن تابعیت مجارستانی اعلام شوند : افرادی که تابعیت مجارستان از طریق مهاجرت بین ۱۵ سبتمر ۱۹۴۷ و  ۲ می ۱۹۹۰ از دست داد یا افراد بون تابعیت کمتر از ۱۹ سال که در مجارستان متولد و یا ۵ سال اقامت در مجارستان داشته

این افراد که به شهروند مجارستان تبدیل شده اند باید سوگند وفاداری را یاد کنند که به شرح زیر است :

(قسم می خورم که من همواره از مجارستان به عنوان کشور خود یاد کنم . من یک شهروند وفادار به جمهوری مجارستان خواهم بود. من با با احترام از قوانین و قانون اساسی این کشور اطاعت می کنم من از تمام قدرتم برای دفاع و از توانایی خود بهترین خدمت را انجام دهم . بنابراین خدا من را کمک کند)

از دست دادن تابعیت به مجارستانی

برای یک فرد از دست دادن تابعیت مجاری غیر ارادی است لذا استثنا وجود دارد که برنامه های کاربردی جعلی برای تابعیت می باشد و یا  شهروندان مجارستان که ملیت دیگر دارند و خارج از مجارستان زندگی می کنند ممکن است شهروندی انها لغو شود .این را باید بدانیم که شهروندان مجارستان می توانند ازادانه در اتحادیه اروپا سفر کنند . صدور روادید برای افرادی که شهروند مجارستان هستند برای انجام امور اداری در کشور های دیگر الزامی هست که در سال ۲۰۱۴ شهروندان مجارستان بدون روادید حق ورود به ۱۶۲ کشور و در منطقه رتبه ۱۰ را دارد . این نکته  را باید بدانیم که شهروندان مجارستان نیز جز شهروندان اتحادیه اروپا محسوب می شوند و می توانند لذت حقوق حرکت ازاد و حق رای در پارلمان اروپا را دارا باشند .

در نهایت در مورد ترک تابعیت در مجارستان باید گفت که این کشور در مورد سیستم اخذ تابعیت کشوری سهل گیر است چنانکه مشاهده کردیم به راحتی و در سه ماه اقامت دائم به افراد از طریق دولت مجارستان داده می شود. بهتر است بدانید دولت مجارستان به همین دلیل راحتی که اعطای تابعیت مضاعف را پذیرفته است در مورد ترک تابعیت مجارستان نیز سخت گیری نمی نماید. البته مد نظر داشته باشید که وکیل مهاجرت به مجارستان شما را در تمامی این امور از جمله ترک تابعیت مجارستان و حتی راه های دیگر مهاجرت به مجارستان کمک و مساعدت می نماید .

 

تهیه کنند مجتبی فلاح

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *