شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد

از بین راه هایی که جهت ورود به کشور سوئد وجود دارد مهاجرت تحصیلی به سوئد از مهمترین و بهترین راه ها می باشد. در ابتدا افراد باید شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد را بدانند و در نهایت بتوانند تصمیم بگیرند. برای ورود به کشور تا زمانی که شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد آماده نباشد افراد نمی توانند پروسه ی خود را جلو ببرند و جهت پذیرش اقدام نمایند. سوالی که اینجا ایجاد می شود این است که شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد چیست؟ آیا برای همه ی افراد آماده سازی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد امکان پذیر می باشد. در زمینه ی تحصیل در سوئد برای آماده سازی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد از وکلای مهاجرتی کمک بگیرید تا مسیر تحصیل خود را درست پیش ببرید.

به طور کلی راه های متفاوتی جهت مهاجرت تحصیلی وجود دارد. یکی از روش ها برای تحصیل در کشور سوئد، وارد شدن از طریق دوره های زبان در کشور سوئد می باشد. افراد می توانند از طریق دوره های ۶ ماهه یا یک ساله وارد کشور شوند و دوره های تحصیلی خود را در کشور طی نمایند. که در ادامه تمام شرایط دوره ها و مزایای این دوره برای شما عزیزان بیان خواهد شد. همچنین افراد می توانند از طریق تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا از شرایط تحصیلی در کشور سوئد استفاده نمایند. با توجه به توضیحات بالا متوجه شدید که شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف برای افراد وجود دارد. اما باید بدانید آیا شرایط ورود و مدارک تحصیلی برای همه ی افراد یکسان می باشد؟ در ادامه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت) در نظر داشته باشید پاسپورت متقاضی باید اعتبار کافی جهت اقدام داشته باشد. همچنین از تمام صفحات مدارک هویتی باید کپی گرفته شده باشد. موضوع مهمی که در پاسپورت اهمیت دارد، امضای فرد می باشد. پاسپورتی که به سفارت ارائه می شود حتما باید دارای امضا باشد.
  • ۶ قطعه عکس با رعایت شرایط لازمه
  • ارسال رزومه ی کامل از متقاضی ( تمام شرایط فرد باید به طور کامل در رزومه بیان شود. )
  • ارائه ی مدرک ایلتس که در مقاطع مختلف کاملا متفاوت خواهد بود که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.
  • ارائه ی توصیه نامه از ۲ استاد البته این توصیه نامه برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا مورد نیاز می باشد.
  • تمکن مالی افراد به ازای هر فرد ( در واقع افراد زمانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند باید در نظر داشته باشند توان مالی جهت تحصیل و زندگی را دارند. ) این موضع به صورت پرینت مالی به سفارت ارائه می شود.
  • ارائه ی انگیزه نامه ی افراد جهت تحصیل در سوئد
  • مدارک تحصیلی فرد با توجه به مقطع تحصیلی باید به طور کامل ارائه شود. در واقع مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات باید برای اخذ پذیرش ارائه گردد.
  • بیمه نامه شینگن که به ازای هر فرد حدودا ۳۰ هزار یورو اعتبار داشته باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد دو راه برای تحصیل در دوره ی زبان وجود دارد که دو دوره ی ۶ ماهه و یکساله می باشد. برای تحصیل در دوره ی زبان افراد باید مدرک زبان ایلتس ۵/۵ را ارائه نمایند که هر skill در امتحان ایلتس نباید پایین تر از ۵ باشد. از مزایای تحصیل در دوره ی زبان اجازه ی کار در حین تحصیل می باشد. در واقع افراد می توانند با توجه به حضور در کشور و تحصیل در دوره ی زبان مشغول به کار شوند و نیمی از هزینه های خود را تامین نمایند. از دیگر مزایای دوره ی زبان این است که افراد اجازه ی بردن همراه را خواهند داشت. البته همراه همسر و فرزندان زیر سن ۱۸ سال می باشد. بعد از اتمام دوره ی زبان افراد می توانند حهت ادامه ی تحصیل و کار اقدام کنند که این موضوع باعث می شود افراد بتوانند جهت اقامت در سوئد و همچنین اخذ تابعیت در سوئد اقدام نمایند.

همچنین افراد می توانند جهت تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اقدام نمایند. که به طور خلاصه برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد. تحصیل در کشور سوئد به زبان انگلیسی است و افراد برای اخذ پذیرش نیاز به مدرک ایلتس از ۶ به بالا را دارند. دانشگاه های کشور سوئد از نظام آموزشی بسیار قوی برخوردار خواهند بود و هرساله دانشجویان بسیار زیادی وارد مقاطع مختلف تحصیلی می شوند. تحصیل در سوئد از جمله مواردی است که افراد را به تحصیل در بهترین دانشگاه ها و همچنین کار در حین تحصیل سوق می دهد.

طول دوره ی تحصیل در مقطع لیسانس ۴ سال می باشد و افراد باید توجه داشته باشند تحصیل در این مقطع بیشتر به زبان سوئدی است. تعداد واحد های فرد در طول دوره حدودا ۱۸۰ می باشد. حق کار افراد ۱۰ ساعت در هفته می باشد که این مقدار هزینه های فرد را تامین نمی کند و فرد از سمت کشور خود از لحاظ مالی باید حمایت شود.

طول دوره ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس ۱ تا ۲ سال می باشد. البته اعتبار تحصیل در فوق لیسانس دو ساله بیشتر از فوق لیسانس یک ساله می باشد. تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی است و افراد باید ایلتس ۶٫۵ که هر skill پایین تر از ۶ نباشد را ارائه نمایند. حق کار افراد ۲۰ ساعت در هفته می باشد که این موضوع نیمی از هزینه های فرد را تامین خواهد کرد یا به طور کلی افراد می توانند با این مقدار هزینه ی اجاره مسکن خود را تامین نمایند. تعداد واحد های اعلام شده در مقطع فوق لیسانس ۱۲۰ واحد می باشد. حدودا دانشجو می تواند هر ترم ۳۰ واحد را پاس کند.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد کار ساده ای نیست و افراد باید از طریق دوره ی زبان و یا فوق لیسانس مجدد وارد کشور شوند و در نهایت با تایید استاد راهنما وارد مقطع دکترا شوند. در واقع استاد راهنما باید تمام شرایط و توانایی های دانشجو را ببیند در صورتی که دانشجو از نظر استاد تمام شرایط را داشت می تواند وارد مقطع دکترا شود.

به طور کلی تمام اطلاعات در رابطه با شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد را به دست آوردید اما در نظر داشته باشید آیا شرایط ورود به سوئد را دارید یا خیر. در صورت وجود شرایط حتما اطلاعات را از طریق وکیل مهاجرتی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد را به دست آورید. از مهمترین مدارک جهت ارائه برای پذیرش، فرم رزومه ی کامل، مدرک ایلتس، مدارک تحصیلی معتبر می باشد. در صورتی که شرایط و مدارک اخذ پذیرش در سوئد برای شما فراهم بود سپس جهت پذیرش اقدام نمایید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *